مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 06:202021-06-14اجتماعي

گلاب گیلان ریشه در هیرکانی دارد/ سازگاری ذائقه گیلانی ها با گلاب بومی


یک تولیدکننده گل و گلاب، گلاب گیلده را برای مردم استان گیلان از گلاب کاشان هم بهتر دانست و گفت: گلاب گیلده جزو گیاهان بومی محسوب می شود و قطعا با ذائقه و طبع مردم سازگاری بیشتری دارد.

- ایسنا/گیلان یک تولیدکننده گل و گلاب، گلاب گیلده را برای مردم استان گیلان از گلاب کاشان هم بهتر دانست و گفت: گلاب گیلده جزو گیاهان بومی محسوب می شود و قطعا با ذائقه و طبع مردم سازگاری بیشتری دارد.

مرتضی محمدی، یکی از تولیدکنندگان گل محمدی و گلاب در روستای گلیده شفت در گفت وگو با ایسنا، به زیبایی های کار کردن با گل و گلاب گفت و اظهار کرد: از سال 90 پرورش گل محمدی و تهیه گلاب به روش تقطیر را در روستای گلیده آغاز کردم.

وی که از باغداران گیلده است، گل محمدی باغ خود را برای تولید گلاب کافی ندانست و افزود: حدود نیم هکتار باغ گل محمدی دارم و لذا برای تامین گل مورد نیاز جهت گلاب گیری اقدام به خرید گل از محلات مجاور می کنم و در حال حاضر روزانه بین 250 تا 300 کیلوگرم گل می خرم.

این تولیدکننده گل و گلاب، بهار را پیک گلدهی محمدی دانست و تصریح کرد: معمولا اردیبهشت ماه غنچه های گل محمدی ظاهر می شود و لذا 15 روز بعد از ظهور غنچه می توانیم اقدام به چیدن گل کنیم و معمولا تا یک ماه شاهد گلدهی هستیم و امکان چیدن گل محمدی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلاب گیلان ریشه در هیرکانی دارد/ سازگاری ذائقه گیلانی ها با گلاب بومی

گلاب گیلان ریشه در هیرکانی دارد/ سازگاری ذائقه گیلانی ها با گلاب بومی